Alla inlägg under januari 2013

Av Josefine Petersson - 31 januari 2013 10:42

Livsfarligt att kolla kläder på internet! Klickade just hem en klänning, en kjol och ett linne. Åh snälla vår kom, är så sugen på att andvända en enkel klänning och jeansjacka, och converse. Enkelt men så himla fint!

Av Josefine Petersson - 31 januari 2013 09:32

Igår så hade jag en jävligt chill praktik dag, inte med mina handledare utan en annan på almen som har hand om aktiviteterna med de äldre! Himla go var hon hihi. Vi bakade chokladbollar med dom, fikade, endel var med på en bokläsning och andra var ute med oss! Jag var med min ena handledare en stund och var med och matade en i vår grupp, gick sen tillbaka till den andra och då fikade dom igen! Och sen var min dag slut. Hade iallafall kul :) cyklade till stallet direkt och där red jag Mufasa. Mufasa var jobbig och trippade all the time och hon gjorde tre försök att dra. Eller hon typ flög fram men jag var på min vakt minsann så inget hände! Hon var så konstig att rida för hennes hals var så liten på nått sätt.. Kändes iallafall konstigt! Mockade och sen tog jag in den vita och borstade på henne och gick en sväng! Blev hämtad av pappa och Felix och åkte då hem. Väl hemma duschade jag och sen myste vi! Felix oh jag alltså. Vi gick till Coop och där köpte jag lite godis, och han hämtade ut ett paket. Gick hem åt god mat och sen myste vi framför film med godis och sen sov vi! Idag ringde klockan 06.15 och de tar alltid emot så hårt att behöva gå upp när man sover bredvid honom.. Men what to do liksom? Gjorde frukost till han och de fick han på sängen, så snäll är jag. Sen gick han till bussen och jag låg i sängen och kunde inte somna om. Har sovit en stund iallafall och någongång är min plan att dra till stallet och skritta den vita. Börjar min praktik vid 4, så har all tid i världen idag, nästan!
Jaa.. Vad ska jag säga mer? Juste, Mufasa är alltså Lillen. Tyckte de passade henne så kallade henne Mufasa, fråga mig INTE vart jag fick de ifrån. Men så är de iallafall! Nu ska jag äta och bli attackerad av tre små hundar som säkert vill ha ett bett på min macka ;)
Puss på er så länge

Av Josefine Petersson - 29 januari 2013 15:46

     


hon är himla svår att fånga på bild.. inte de att hon inte är still, men risken att man inte ser vad som är fram och bak är ganska stor ;) 

Av Josefine Petersson - 29 januari 2013 14:32

Idag var de dags för skola. Skriva prov och berätta hur praktiken gått. Helt okej dag ändå, slutade vid 12! Så idag blir de en vilodag antar jag, men de behöver jag.. Är så himla trött!

Av Josefine Petersson - 27 januari 2013 21:55

Igår, lördag alltså stannade jag kvar hos Felix, vilket inte var planerat! Ja skulle åkt hem eftersom ja hade praktik idag på morgonen men, ni alla som känner mig oså vet ju hur snäll min daddi är (a) det var hans förlag också! Så han erbjöd sig att hämta mig vid 6 på morgonen, söte. Sagt och gjort, tog emot hårt att slita mig från den varma sköna sängen idag, särskilt med sin gosiga pojke bredvid sig. Menmen, upp och hem och till praktiken kom jag! Ja jobbade från 7-11, och sen började jag jobba vid 4 igen. Så under den tiden var vi på vitasand och så var Felix med. Tog bilder på hundarna och oss! Juste, Påtal om hundarna, vi är hundvakt ju, åt två JAKThundar. Och de tänkte inte vi på, så vi släppte dom så dom skulle få busa av sig, de gick bra till en början tills ett rådjur trippade förbi! Båda två kutade iväg efter, och jag å pappa efter hundarna. Den ena KLM tillbaka, och den andra fortsatte över en stor jävla åker! Men han orkade inte springa så mycket i den djupa snön, ( han är en tax ) så de blev liksom stora hopp varje gång han skulle springa ;) Tillslut stannade han och då lät vi hundarna va i bilen medans vi grillade. Kändes liksom säkrast så!
Åkte hem och myste med min fina innan han åkte hem igen, och ja fortsatte till praktiken. Har nyss kommit hem, slapp gå den "låååånga" vägen i detta oväder, min gulliga handledare körde hem mig! Nu ska ja krypa ner i sängen för praktik vid 7 imon igen. Dessa 6 veckor kommer köra slut på mig helt..
Imon är dagens planer att fixa stallet och endast rida i rismåla då min vita pålle är lite skadad. :( Ska kolla på henne imon och gå en sväng iallafall. Söte ponnyn..
Aja, puss

Av Josefine Petersson - 25 januari 2013 20:22

Idag har jag ridit en super najs och LUGN ponny i skogen! As fin i båda galopperna, lite tittig på "snökloten" som är längst vägen. Jamenar, dom kan bitas liksom?;) men annars är jag super nöjd! Åkte hem och duschade och så, sen fixade jag mig å så kom Felix och så åkte vi till Kalmar! Inget följde med mig hem, men däremot sett en superbra bio! Ego, rekommenderar den starkt :))
Nu väntar vi på tåget hem, och sen ska vi hem till mig och sen åka hem till han! Mysig fredag.
Puss

Av Josefine Petersson - 24 januari 2013 20:23

Slutade praktiken vid 4, och idag har jag minsann gjort mer saker! De bra med detta jobbet är att de aldrig är samma sak varje dag, eller på sätt och vis, men ändå inte. Men så tungt är de..
Efter "jobbet" så gick ja hem å vilade i sängen framför film. Åkte sen å lämnade ett bord hos min syster och var hos pappas fd jobbarkompis och gosade med hans valp! En Lhasa apso valp har han. En sån ska vi kolla på till sommarn, och om vi hittar en vi vill ha får jag nog en sån! Hihi. Åkte sen till stallet och gosade lite med powniiiin! Åkte inte dit för de, skulle hämta cyklen men de var tänt så smet in till henne! Kom hem för en kvart sen kanske och nu ligger ja i sängen och njuter av TVÅ lediga dagar. Lyx kallar jag de! Imon blir det bio och mys med min fina i Kalmar! Premiär av Ego vettni :))

Av Josefine Petersson - 24 januari 2013 16:43

Hej alla mina två läsare! Ni är dom ända som har fått äran att läsa bloggen, men kommer nog ta bort lösenordet om ett tag! Eh ah, praktiken dödar mig. Igår så däckade ja direkt när jag kom hem vilket var runt 10. Och skulle upp vid 6. Ja är verkligen helt slut, imponerad av folket som orkar jobba med detta.. Tungt arbete och långa dagar! Jag har gått 4 dagar och är helt slut :(
Meeeeeeen ledig två dagar nu, OCH VET NI VAD JAG SKA GÖRA???
Jag ska vara med min pojkvän! Jag är ju nämligen så himla lycklig med han förstår ni :)

Presentation


Mitt namn är Josfine men går oftast under namnet ''Josse''! 17 år, rider, fotar, pojkvän och vänner består väl mitt liv utav kortfattat.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards