Alla inlägg under november 2012

Av Josefine Petersson - 30 november 2012 17:30

Tjatja bloggen.. Inte bloggat sådär bra men anledningar finns, dock inget som ja säger här direkt!
Idag hade vi sovmorgon till halv 12, åkte till skolan vid halv 11 för ja.. de säger ja inte heller här för det hänger ihop med varför jag inte bloggat, sen hade vi en lektion sen åkte ja till stallet och red ett helt fantastiskt dressyr pass på Pearl! I början gick de sådär, fick henne i fin form å de har ja aldrig fått innan i början av passet. I traven så gick de dåligt först, jag hade dålig sits, och dålig kontakt med henne så de blev vingligt. Rätade upp mig och hade stadig kontakt med ben och mun och DÅ gick allt så himla magiskt bra!! Kändes super bra och ridläraren gav mig mycket beröm! Är de bara jag som blir stolt och växer typ 10 cm när man får beröm? (A) haha nemen, iallafall, galoppen gick till en början i 110 och då fick ja jobba med mig själv igen, rak i ryggen och stadig kontakt med henne, då flöt de på bättre än någonsin!! Helt enkelt ett super pass som jag är nöjd med till 1000!
Nu har jag varit hemma ett tag och har duschat oså, nu väntar jag på älskling och hans mamma, de ska hämta upp mig så åker vi hem till dom!

Av Josefine Petersson - 30 november 2012 17:30

Tjatja bloggen.. Inte bloggat sådär bra men anledningar finns, dock inget som ja säger här direkt!
Idag hade vi sovmorgon till halv 12, åkte till skolan vid halv 11 för ja.. de säger ja inte heller här för det hänger ihop med varför jag inte bloggat, sen hade vi en lektion sen åkte ja till stallet och red ett helt fantastiskt dressyr pass på Pearl! I början gick de sådär, fick henne i fin form å de har ja aldrig fått innan i början av passet. I traven så gick de dåligt först, jag hade dålig sits, och dålig kontakt med henne så de blev vingligt. Rätade upp mig och hade stadig kontakt med ben och mun och DÅ gick allt så himla magiskt bra!! Kändes super bra och ridläraren gav mig mycket beröm! Är de bara jag som blir stolt och växer typ 10 cm när man får beröm? (A) haha nemen, iallafall, galoppen gick till en början i 110 och då fick ja jobba med mig själv igen, rak i ryggen och stadig kontakt med henne, då flöt de på bättre än någonsin!! Helt enkelt ett super pass som jag är nöjd med till 1000!
Nu har jag varit hemma ett tag och har duschat oså, nu väntar jag på älskling och hans mamma, de ska hämta upp mig så åker vi hem till dom!

Av Josefine Petersson - 27 november 2012 08:46

Ååååh så skönt det är att vara hemma idag.. Har fruktansvärd huvudvärk, vilket händer, aldrig typ? Har aldrig ont i huvudet men när de väl händer är de rejält. Så idag blir det en sängliggardag för mig, passar alldeles perfekt med vädret som är utanför fönstret tycker jag!

Fett bra bild tog jag med på vädret haha.. Orkade inte ens sätta mig upp i sängen för de dunkar i huvudet haha.

Av Josefine Petersson - 26 november 2012 15:54

Ridit i skogen med Malin på en ganska pigg ponny haha.. Blev bättre sen dock :)
Nu är jag hemma och ska äta, sen vidare till rismåla för hopplektion!

Av Josefine Petersson - 26 november 2012 10:41

Idag är de en kort dag, 11.15 slutar vi och då cyklar jag till stallet och mockar oså, sen så blir de en uteritt på hezten! Skulle egentligen haft med henne till rismåla idag, men icke :(

Av Josefine Petersson - 25 november 2012 20:41

vet inte på vilken dag jag är på, för ja slavrat att blogga lite.. hehe


13e bilden: Du och någon klasskompis.

 

 

 

bild sen i fredags! några av mina gooa klasskompisar

Av Josefine Petersson - 25 november 2012 20:10

kan berätta min helg lite kort nu då!

i fredags red jag på morgonen, hade sovmorgon till halv 12, såå skönt. 

sen hem och duscha, ha en lektion, sen till stallet och ha en lektion

där vi skrev prov, sen kollade vi film, och den var jätte vidrig, ni som

kollade vet ju precis vad jag menade.. 

sen efter de gick jag och matilda med sara hem och där spelade vi

lite kort i väntan på de andra som skulle komma! när de kom så lagade

vi tacos och käkade, suupermys! älskar min klass. 

sen slutade min mobil somsagt fungera, fuck den... åkte hem till Felix

sen där vi myste och såååå. Vaknade runt 11, å då väckte jag honom å

då gjorde vi frukost. vi chillade sen och kollade film oså, sen åkte jag hem

och duschade och fixade mig, sen tog jag å felix tåget till emmaboda, där

några av hans kompisar mötte upp oss vid stationen och då gick vi å åt! 

efter de vandrade vi vidare till sporthallen och kollade på julkul, fotbollscup

för alla som inte visste deee.. 

satt med Sara och ja, felix och alla hans kompisar. hade en superdag/ kväll!

vid halv 11 ungefär åkte vi hem, jag och felix alltså, sen så gick vi till coop

och sen hem till mig, sen hämtade hans mamma oss, å så sov vi där.

idag har vi inte gjort så mycket mer än att kolla film och fira hans pappa.

kollade nya bondfilmen, men den var inte min smak, så jag somnade så

himla gott i hans famn, gooos! 

vi var ute och gick en runda med, i de fiiina vädret.. 

åkte hem runt 20 i 8, och nu sitter jag här och har ångest för att de är

skola imon. tack gode gud är de kort dag! 

Av Josefine Petersson - 24 november 2012 16:54

min mobil har inte fungerat, inte sen igår på eftermiddagen/ kvällen. 

inte kunnat ta emot sms, så skulle stänga av den, å då startade den

givetvis inte.. :((((((((((( men den lever nu igen dock! 

ska dra till emmaboda nu, så höööres


 

Presentation


Mitt namn är Josfine men går oftast under namnet ''Josse''! 17 år, rider, fotar, pojkvän och vänner består väl mitt liv utav kortfattat.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23
24 25
26 27
28
29
30
<<<
November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards