Alla inlägg under december 2012

Av Josefine Petersson - 29 december 2012 15:32

är de bara jag som lyssnar på olika sorters musik  beroende på humör?

idag har ja vart lite småarg och nere& glad haha.. tjena humörsväningar! så idag har musiken varierat allt från slipknot, in flames, sonic syndicate till mer.. '' normal '' musik! min familj kan räkna ut på vilket humör ja är på, när de hör vilken musik ja lyssna på, lite kul ;) 


tänkte lista de två bästa låtarna just nu


Kid Cudi – Pursuit Of Happiness - Extended Steve Aoki Remix (Explicit)


AKI – När solen går ner 

Av Josefine Petersson - 29 december 2012 09:59

idag är planera att åka till älskling, förhoppningsvis. man vet ju aldrig hur de blir med de.. 

igår var ja på sämst humör, men de blev bättre efter stallet faktiskt. stallet är så skönt för där tänker man, eller iallafall inte jag på annat än hästarna och ridningen. så skönt å bara få släppa allt annat! igår red vi ju en lååång runda med och de var så jäkla skönt! aja nog om de, tänkte bara skriva de eftersom de var anledningen till att bloggningen inte blev så mycket igår. 

menmen idag så hoppas ja att mina planer blir som dom ska, de måste bli så rättaresagt.


 



Av Josefine Petersson - 28 december 2012 18:21

Idag vaknade jag runt halv 10. Låg kvar en stund sen gick jag upp å åt. Har varit mycket ledsen för en ganska stor sak idag, men ja tyvärr inget ja delar med mig här. Åkte till stallet med Hanna och där fixade vi lite oså sen tog vi våra hästar ut på en lååång runda i de fina vädret! Underbart

Nu sitter jag hemma och ska inte alls iväg någonstans idag. Blev inte som de skulle och gud vad jag hatar de. Menmen, en fredagskväll hemma är väl alltid trevligt..

Av Josefine Petersson - 27 december 2012 22:09

Har ridit henne i ungefär 5 månader, eller 4,5 kanske. Har utvecklat mig själv som person inom ridningen med denna ponny väldigt mycket och de glädjer mig! För ca 1 år sen hade ja inte vågat rida henne.. Vet att ja fick testa å rida henne ett par gånger, och ja tyckte de var läskigt å rida henne då, men de ville ja inte säga till Hanna då haha! Kom ihåg en gång när hon stegrade super mycket, en av de första gångerna ja satt på henne.. då ville ja bara dö! De var första gången någon häst gjorde så med mig.. Satt där livrädd men levde efter de! I galoppen gick de fort, hade ju aldrig ridit en sån häst, lite piggare alltså. Var van vid ridskolehästarna som inte går fortare än de behöver typ.. 

Och i sommras red ja henne lite då och då när hon var hemma hos Hanna. Jag började faktiskt gilla henne, hon var inte alls så läskig som ja fått för mig. Hanna sa hur ja skulle göra, och allt började faktiskt flyta på helt ok. Jag var inte rädd för henne alls längre, jag tyckte det var kul med en annan häst, en häst som man får jobba med, som samtidigt har energin! Har lärt mig allt mer hur hon funkar, men har en bit kvar. Men allt kan inte vara perfekt, man måste ha något att träna på! Har under dessa månader haft med henne till rismåla och tränat dressyr en gång, varit på blåbärshopnning och hoppat 1 meters hinder med henne. Från att vara ja.. rädd typ till detta är jag ganska stolt över! Jag har varit höjdrädd innan, men när man är i närheten av den bestämda och envisa Hanna är de bara att köra på! Vi hoppade först ''min'' höjd haha, sen höjde Hanna mer och mer, sen så var ja plötsligt över 1 m, de tog hon enkelt! Hon är en sån klippa, hon är bäst! 

Första blåbärshoppningen hoppade vi 50 cm, och vi fick med oss en rosett. Minns känslan, var så stotl! Såg sista hindret framför mig och flög över det med. Så hör man i högtalarna att man är felfri, love the feeeeling!! 

Hon är en häst med hjärta av guld och gud vad ja tycker om henne, får tacka Hanna för ja fick börja rida henne! 


 


 



Av Josefine Petersson - 27 december 2012 19:53

igår vaknade jag upp hos min finaste, ganska tidigt dessutom.. för vi skulle till växjö så vid halv 11 var vi där! 

så galet mycket folk!! helt sjukt.. i stan var de helt ok ändå, men på grand var de stört mycket folk. 

köpte ett par shorts och ett par boots till pållen. åkte hem och åkte nästan direkt till stallet och red en förvånansvärt lugn ponny som var finfin! åkte hem, duschade å väntade på att älskling o dom skulle komma å hämta mig. så från igår och tills idag så sov ja där! idag vaknade jag vid halv 12, vad hände där liksom? haha.. väckte min sovande prins och myste.

kollat film idag och myst heeela dagen lång tills ja åkte hem och åkte vidare till stallet igen med Hanna! Red en fin och liite pigg ponny som blev bättre mot slutet :)) alltid kul när de går bra! efter allt, så släppte vi in och sadlade min och felicias nya pålle! vi gick ut på och gick runt lite och sen satt jag upp och skrittade, gjorde halt och skänklade på oså! gick superbra :) 

imon, blir de stall igen och rida P i skogen med Hannaaaaaa! sen kan ni gissa vart jag ska ta vägen? ;) 


en suddig bild på mig, och den nya! 


 

Av Josefine Petersson - 25 december 2012 09:41

Det var längesen jag sov såhär "länge".. Innan typ, för ett år sen kunde jag sova till 12 utan problem! Mitt rekord är att sova till 4, då var jag utvilad ;)
Idag vet jag inte vad som händer alls! Så uppdaterar väl när jag vet :)

Av Josefine Petersson - 24 december 2012 18:01

Fick pengar, hårfärg, mascara, strumpor, godis och presentkort o lite småsaker!
Mamma satt i soffan förrut och sa " men oj, vilken utväxt du har. Sådär kan du ju inte se ut!! " Så tja, de var nog därför jag fick de ;)
Är iallafall super nöjd. :)

Av Josefine Petersson - 24 december 2012 14:17

Var hos hezten imorse och mockade oså. Hade även stallet och de andra tjejerna hjälpte till, så stort tack till dom! Hon fick massa knäckebröd, äpple och morötter :)
Åkte hem, åkte vidare och köpte en sista julklapp. Duschade när jag kom hem och fixade mig! Nu har vi ätit och ska vänta in Kalle anka. Har fått tatuering i julklapp förresten, så när den sitter på plats så ska ja visa er. Ska få resten sen :))
Puss på er och god jul! <3

Presentation


Mitt namn är Josfine men går oftast under namnet ''Josse''! 17 år, rider, fotar, pojkvän och vänner består väl mitt liv utav kortfattat.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards