Alla inlägg under februari 2013

Av Josefine Petersson - 28 februari 2013 08:26

Hanna sa för ett par dagar sen att de är skillnad nu än när ja började rida Petit, bra skillnad då. fattade inte vad hon menade riktigt förrens ja såg dethär hahah. 


första bilden har ja ridit henne typ 3 gånger? 

andra bilden har ja ridit henne i typ.. 5 eller 5,5 månad! 


 

Av Josefine Petersson - 28 februari 2013 08:18

okej, mitt sportlov bestod av en massa häst och tid med pojken. 

red måndag, tisdag, onsdag och torsdag, men mockade bara fredag och då var även Felix med i stallet å gav mat haha! 

i måndags red ja själv i skogen, tisdags red ja med Malin i skogen, i onsdags red jag i paddocken, torsdags på ängen och ja fredag inte alls! vad ja gjorde mer om dagarna kommer ja inte ens ihåg haha.. 

i måndags var ja ledig från praktiken, och började i tisdags då och de flyter på bra. nu har vi bytt grupper så vi har andra ''arbetskollegor'' och sånna vi tar hand om. det är faktiskt kul! 

efter praktiken var ja i Kalmar med Malin och kollade på när hon fixade naglarna, sååå fint! ska göra mina när praktiken är slut. sen gick vi lite på stan och pratade en massor när vi åt och glömde kolla när vi skulle hem så vi fick sitta på stationen as länge.. buhu 

idag så börjar jag vid 4 å går kväll, imon 7-16! ska även till skogen å spendera helgen hos min pojk, som vanligt då med andra ord. 

Av Josefine Petersson - 21 februari 2013 22:32

Ni får bara några av bilderna, har inte tid att ladda upp alla!

Hon är så himla fin. Love you powniiiin


Av Josefine Petersson - 21 februari 2013 09:49

Hej jag suger på att blogga men iallafall. Varje dag denna veckan hittills har ja spenderat i stallet. Inte bara då men ja rider ju bara måndag onsdag fredag! Men denna veckan blir de måndag tisdag onsdag torsdag fredag! Idag blir ja även fotad, ska bli kul för de är aldrig någon som fotar mig utan de blir jag som får fota dom. Men iallafall, ska snart gå upp och äta för att sedan hämta Hanna vid 11.
Puss på er

Av Josefine Petersson - 13 februari 2013 19:42

Idag var de praktik från 7-16. Helt okej dag, gör samma varje dag typ. Eller okej inte alls, men nu när jag kommit in i alla vårdtagares rutiner känns de som de. meeen iallafall, hämtade Hanna och red en så jävla underbar ponny!! Ååh ja tänkte innan passet att hon skulle vara lika pigg som vanligt men idag levererade hon de bästa passet på länge. Sånt kallar jag lycka. Jag log igenom hela passet! Min fina<3
Hon var lugn redan i traven och tänkte att hon skulle springa på i galoppen men nehedå. De ända hon gjorde va att stegra men de räknar ja bort för hon var jätte fin resten.
Testade även rida Nova, Hannas häst lite. Eller rida å rida skrittade lite å travade några steg, de var lite nytt eftersom ja typ aldrig rider stora hästar. Håller mig till de små så länge jag kan!
Vi släppte in å åkte hem. Nu är jag hemma och ska snart äta sen duscha

Av Josefine Petersson - 12 februari 2013 14:10

Beställde en kjol, ett linne och en klänning som ni kanske minns. Kjolen var slutsåld, hur kan de vara de eftersom den fanns när jag beställde? Jävligt konstigt! Klänningen såg ut som ja klippt sönder ett lakan och linnet var för litet. Nu är jag sur...

Av Josefine Petersson - 12 februari 2013 12:11

idag är jag ledig och de är sååå skönt. inte för ja inte gillar praktiken, men de e så långa och tunga dagar somsagt så en ledig dag är alltid skönt! så idag cyklade ja med Hanna till stallet, planen var att rida men kika ut så ser ni de vackra vädret och kan tillägga att de var värre när vi cyklade och kom dit än nu. men iallafall, vi släppte P och Mufasa. Mufasa sprang på som bara den och P var lat idag, men de fattar ja inte hur hon kan va när hon har sån jäkla energi när man rider haha.. aja, cyklade hem och allt gick så bra, ja cyklade på sjöng på låten ja lyssnade och allt var liksom frid och fröjd. och PANG, jag låg på marken, vafan hände liksom? haha. ja tog tydligen tag i Hannas ben och cykel i fallet. vred till hela styret med hahah. ååh dagens fulaste!! vi fick oss ett gott skratt iallafall! jag som inte skulle ramla denna vintern :(( 

nu ligger ja iallafall i sängen, ingen ide att duscha nu eftersom ja ska med emma till stallet sen och hjälpa henne. nu ska ja kolla film och äta apelsin. 

nu när jag känner efter så fick ja nog lite ont i höften ändå när ja ramlade haha. ååh skrattar åt de fortfarande! 

heidåå 

Av Josefine Petersson - 5 februari 2013 13:45

Idag har jag cyklat till stallet, mockat och ridit en as pigg pålle i skogen. Sötnöten!
Nu ska jag duscha och äta sen vid 4 vara på praktiken!

Presentation


Mitt namn är Josfine men går oftast under namnet ''Josse''! 17 år, rider, fotar, pojkvän och vänner består väl mitt liv utav kortfattat.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards